REKLAMA
     
REKLAMA

 

ZASADY

Zapoznaj się z regulaminem portalu hej.mielec.pl. Poznaj swoje prawa i obowiązki.
Sprawdź zasady publikowania komentarzy, postów na forum. Dowiedz się jak zgłaszać wnioski i uwagi.
CZYTAJ WIĘCEJ – REGULAMIN PORTALU HEJ.MIELEC.PL!
 

 

 

 

Dodaj INFO

Pisz, fotografuj, nagrywaj! I wysyłaj informacje do portalu! 

ZOBACZ JAK MOŻESZ TO ZROBIĆ

 

 

 

 

 

 

 

 

REKLAMA

 

 

 

Forum

Autor Wiadomość
piterpan (8 wiadomości)
(89.64.22.XXX)
Cytuj
Dodano: 07-05-2017 22:51:21
Od kilku tygodni w bloku przy ulicy Drzewieckiego zatyka się kanalizacja. Mieszkania są zalewane. W długi weekend panowie ze spółdzielni robili co mogli, czyli nic podczas awarii w jednym z mieszkań. dzisiaj podczas drugiej awarii wlali jakiś kwas do rur po czy poszli na parter sprawdzać co z tego wyniknie. Ano wynikło. kilkaset litrów szlamu wyburtowało niczym fontanna w moim mieszkaniu, Pani w spółdzielni stwierdziła że zrobili co do nich należało i sprzątać nie będą. A ja powinienem mieć ubezpieczone mieszkanie od zalania. Ponad 6 godzin cała rodziną sprzątaliśmy kuchnie i przedpokój. Syf śmierdzący jak szambo wyłazi w dalszym ciągu. Zmywarka uległa awarii bo zalało gniazdko elektryczne i wywaliło korki w całym mieszkaniu. W garnkach , które zostały na kuchence mamy muł śmierdzący jak z szamba. Pozdrawiam prezesa MSM i proponuje podwyżkę czynszu. Badż co bądź wakacje idą.
kemot18 (174 wiadomości)
(89.231.23.XXX)
Cytuj
Dodano: 08-05-2017 07:54:08
Walne tuż tuż. Idź i wylej swoje żale. Ba , nawet mozesz sprobowac odwolac prezesa. Tylko pamietaj ze wiekszosc osob ktora uczestniczy w tych "zgromadzeniach" to ich rodziny i Ty sam nic nie zdzialasz.
Jak to powiedzial niedawno jeden gosc ktory przyjechal do stolicy z Brukseli : " ludzie, pojedynczy glos nic tutaj nie pomoze". Ot taka demokracja nasza..... wracajac do tematu. Niestety mam podobne doswiadczenia i nie sa one pozytywne. Tak wiec szczerze wspolczuje. Jesli faktycznie masz ubezpieczenie to licza sie zdjecia w tym momencie i czas zgloszenia do ubezpieczalni od momentu wystapienia u Ciebie "awarii". MSMu to nie bedzie zbyt interesowalo bo oni tez maja ubezpieczenie i defacto to Ty masz problem a nie oni. Wiec nie licz na pomoc z ich strony.... taka smutna prawda. O podwyzki czynszy sie nie martw. Nowa zapewne juz tuz tuz bo od stycznia w koncu duzo czasu uplynelo a zima byla dlugaaa w tym roku. Powodzenia.
1950943226.jpg
kos (25 wiadomości)
(80.55.109.XXX)
Cytuj
Dodano: 08-05-2017 10:03:35
Walne zebranie, które organizuje się zawsze w godzinach pracy, tak aby za dużo członków MSM czasem nie przyszło na ww. zebranie. Mają być tylko "swoi" i gorąco popierać dotychczasowy zarząd.
Bartek123 (11 wiadomości)
(89.231.157.XXX)
Cytuj
Dodano: 08-05-2017 16:05:10
Z ubezpieczeniem sprawa wygląda następująco:
- wg polskiego prawa masz 3 lata na zgłoszenie szkody majątkowej licząc od chwili jej wystąpienia
- nie musisz być ubezpieczony jeżeli sprawcą szkody jest MSM, gdyż zarządca zawsze ma ubezpieczenie OC na takie własnie wypadki
- skoro już zgłosiłeś zdarzenie do MSM, Pani ma rację, nie oni musza sprzątać Twojego mieszkania, dowiedz się tylko gdzie są ubezpieczeni i tam zgłoś szkodę
- ubezpieczyciel ma 7 dni na wykonanie oględzin od momentu zgłoszenia
- jeżeli faktycznie poniosłeś jakieś koszty sprzątania/utylizacji mienia/dezynfekcji i potrafisz je udokumentować (czyt. masz rachunki) to ubezpieczyciel powinien Ci je zwrócić.
Tak to działa. Pozdrawiam.
spoldzielcza (28 wiadomości)
(89.64.1.XXX)
Cytuj
Dodano: 18-05-2017 14:01:30
1/7

Mielec15.05.2016r
Taka jest nasza mielecka rzeczywistość !? ale można to zmienić.

Walne Zgromadzenie
MSM w Mielcu za 2016r
za pośrednictwem : Zarządu MSM w Mielec

RN M S M w Mielcu

MZR SM w Tarnowie
e-mail :
MZRSM@is.net.pl
[prosimy o odwrotne e-mailowe
potwierdzenie otrzymania].
„EURO-BILANS” Sp zoo Rzeszów
Biegły Rewident Nr Rej. 11073
badający sprawozdanie M S M .
[prosimy o odwrotne e-mailowe
potwierdzenie otrzymania]
Głos w dyskusji i wnioski-
złożone na piśmie na WZ za pośrednictwem Zarządu jak i do „Protokołu z W Z M S M w Mielcu” dotyczące braków w sprawozdaniach danych dotyczących odrębnych ewidencji i rozliczenia przychodów i kosztów poniesionych i rozliczanych odrębnie nieruchomościami jak po 31 lipca2007r nakazał ustawodawca ,a zakres których zostały dookreślony w Uchwale Nr7/2015 Komitetu Standardów Rachunkowości z dnia 20 pażdziernika 2015r ogłoszonej w „Komunikacie Nr3 Ministra Finansów” z dnia 20 listopada 2015r [Dz. Urz. Min. Finan. z dnia 1 grudnia 2015r poz.81] którego celem wg ustawodawcy jest umożliwienie członkom spółdzielni właściwego nadzoru i realnej kontroli rzetelności i poprawności oraz przejrzystości zamieszczonych danych liczbowych podawanych dotychczas w sposób ogólnikowy tylko w całej MSM ,co niestety w dalszym ciągu ma miejsce i tym razem za 2016 .

Koszty eksploatacji i utrzymania nieruchomości spółdzielczych i nieruchomości wspólnych finansowane są opłatami wnoszonymi przez użytkowników tych lokali co miesiąc w okresie roku kalendarzowego od 1 stycznia do 31.12. oraz innymi przychodami Spółdzielni .
U o S M po 31 lipca 2007r z póz. zm. nie zezwala ,zaś WZ SM nie jest upoważnione do pokrywania niedoborów z eksploatacji i utrzymania jednych nieruchomości nadwyżkami z innych nieruchomości, czyniąc to w sposób ogólny dla całej SM jak to ma miejsce w MSM w Mielcu, jak i nie zezwala na obciążanie kosztami jednych nieruchomości kosztami innych nieruchomości wspólnych co niestety od 2007r ma miejsce w MSM , U o S M na to nie zezwala. Nadwyżkę lub niedobór należy ustalać dla każdej nieruchomości odrębnie w oparciu tylko o wpłaty i rzeczywiścieponiesione koszty na danej nieruchomości czego brak w MSM, ale nie w skali spółdzielni czy osiedla z dalszym ich podziałem na nieruchomości jak to ma miejsce w MSM od 2007r i za 2016r . Rozrachunki z lokatorami nie mogą ginąć w zbiorowych kwotach należności czy zobowiązań prezentowanych w sprawozdaniu finansowym i sprawozdaniu Zarządu jak to ma miejsce w MSM i jak miało to miejsce za lata poprzednie i jak to mamy przedstawione w materiale na WZ MSM za 2016r i to z bardzo wieloma błędami . Użytkownicy lokali są zainteresowani informacją i taką powinni otrzymać jak kształtują się rozrachunki z tytułu ich lokali , za co płacą i dlatego powinni ją uzyskać ze sprawozdania finansowego i zarządu czego nie ma w przypadku przedłożonych materiałów przez Zarząd i zarządzającą MSM w Mielcu za 2016r. M S M zapomina że sprawozdanie finansowe ma nie tylko


2/7
realizować obowiązek wynikający z „u o r” ale nade wszystko dostarczyć informacji oczekiwanych zarówno przez członków MSM jak i właścicieli lokali stanowiących odrębną nieruchomość wspólną nie zależnie od ich członkostwa w Spółdzielni. Dlatego też sprawozdanie finansowe powinno zawierać wszelkie istotne informacje wg U o S M i U o W L które w rozliczeniach interesują użytkowników lokali. Znowelizowana U o S M z dn.14 czerwca 2007r nałożyła od 31 lipca 2007r obowiązek we wszystkich przypadkach ,kiedy trzeba prowadzić osobne/odrębne ewidencje , należy także (zgodnie z treścią art.4 ust.4 1) pkt 1 U o S M ) dokonywać odrębnych rozliczeń przychodów i kosztów z ich wskazaniem czego brakuje we wszystkich przedstawionych na WZ materiałach za 2016r.Prowadzenie przez Spółdzielnię wskazanych ewidencji ma służyć zapewnieniu transparentności gospodarki finansowej w Spółdzielni , w nieruchomości które winny być prowadzona zgodnie z naczelną zasadą zgodnie z którą w przypadku odrębnej własności lokali właściciele mają opłacać tylko koszty utrzymania swoich nieruchomości . Przypominamy Zarządowi i RN MSM że znowelizowana U o S M obowiązująca od 31 lipca 2007r w art.4 ust.1, ust.11) , ust.2, ust.4, ust.5 mówią że użytkownicy lokali „wnoszą opłaty” , a art.4 ust.3 mówi że użytkownicy lokali wskazani w tym artykule „ są zobowiązani wnosić opłaty” z czego też wynikają ich uprawnienia.
Znowelizowana ustawa w 2007r w istotny sposób jednocześnie ogranicza obowiązującą dotychczas zasadę solidaryzmu w zakresie wydatkowania środków przez MSM ,dając pierwszeństwo zasadzie
„ każdy płaci za siebie „ zobowiązując MSM do przyjęcia zasad rachunkowości oraz ustalania wysokości opłat i wpłat na fundusz remontowy , pozwalających na jednoczesne powiązanie wysokości tego rodzaju zobowiązań właścicieli lokali z kosztami obciążającymi wyłącznie ich nieruchomość. Temu przeczą uchwały Rady Nadzorczej Nr 114/2013, Nr115/2013,Nr116/2013 z
dnia 17.19.2013r „ustalające dla członków Spółdzielni miesięczne stawki opłat w lokalach mieszkalnych od 1 stycznia 2014r w wysokości ”………… : nie ma tu informacji w zakresie poszczególnych nieruchomości, z podziałem nieruchomości wg wielkości tych kosztów.
Zarząd i RN MSM zapominają że o obowiązku nałożonym na MSM prowadzenia wskazanej w art.29 ust.1 U o W L ewidencji poza księgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz opłat uiszczanych na pokrycie tych kosztów , a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej, obowiązek prowadzenia ewidencji wpływów i wydatków funduszu remontowego (art.4 ust.4 1) pkt 2 u. s. m ) oraz ewidencji i rozliczenia przychodów i kosztów o których mowa w art.4 ust.1-2, 3 i 4 (art.4 ust.4 1 pkt 1 u .s. m.), jest to tym bardziej istotne kiedy jak w naszych warunkach zarządzająca MSM od 2008r nigdy nie przedstawiła transparentnego i zgodnego z U o S M (art.29 ust.1 U o W L w zw. z art.27 ust.2 U o S M ) rozliczenia wpłat i kosztów nieruchomości , a w tym nieruchomości wspólnych Nr004 i Nr017 oraz naszych lokali w kosztach zależnych i niezależnych od MSM a wnoszonych za jej pośrednictwem.
Po zapoznaniu się z materiałami wyłożonymi na WZ za 2016r należy stwierdzić iż na żadne z w/w zagadnień nie można znaleźć informacji potrzebnych do kontroli rozliczeń wnoszonych opłat i kontroli zasadności kosztów poniesionych przez nieruchomości wspólne i nasze lokale, poniesionych przez każdego użytkownika lokalu , ewidencjonowanych i rozliczanych odrębnie dla każdej nieruchomość wspólnej .
Wg Uchwały K S R Nr 7/2015 str.8 z dn.20.10.2015r cyt. :
„Uwzględniając te okoliczności w rachunku zysków i strat spółdzielni mieszkaniowej , bez względu na przyjęty wariant (kalkulacyjny , porównawczy) , wykazania wymagają :
-wszystkie osiągnięte w okresie przychody i poniesione koszty , zarówno dotyczące eksploatacji i utrzymania nieruchomości (działalność operacyjna) , jak i własnej działalności gospodarczej (działalność operacyjna, pozostała operacyjna , finansowa).
-nadwyżka lub niedobór z eksploatacji i utrzymania nieruchomości , podlegająca wyłączeniu z wyniku finansowego roku obrotowego , gdyż przechodzi na rok następny w celu rozliczenia z osobami uprawnionymi poprzez opłaty,
-zysk(netto(nadwyżka bilansowa) do podziału przez WZ a więc po pomniejszeniu o podatek zarachowany (uwzględniający odroczoną część podatku) lub rzeczywisty , przypadający do zapłaty

3/7
za rok obrotowy. …………. Nieodzowne jest przedstawienie w dodatkowych informacjach i objaśnieniach :
-danych o wysokości i strukturze wyniku z eksploatacji i utrzymania nieruchomości –ogółem i w podziale na poszczególne nieruchomości ,w tym z eksploatacji i utrzymania lokalu użytkowych , oraz informacji o proponowanym sposobie pokrycia niedoboru i przeniesienia nadwyżki na rok następny” …..-ujawnienie w dodatkowych informacjach i objaśnieniach rozliczenia funduszu remontowego według poszczególnych nieruchomości „.

Wobec takich braków tych sprawozdań zwracamy się o podanie na piśmie stanowiska przez RN jako organu kontrolno-nadzorczego wyjaśniającego te braki zgodnie z przepisami prawnymi obowiązujących ustaw , a stanowisko wg tego pisma załączyć do protokołu z WZ za 2016r.
Niekompletność i brak poprawności sprawozdań zarządzającej MSM i jej organów statutowych oraz błędnych danych tych sprawozdań w zakresie w jakim przedstawiono ich na WZ za 2016r
wg obowiązujących ustaw należy wskazać na n/w braki :
-brak materiałów w zakresie o których mówi art. 4 ust.4 1) p-kt 1 i 2 U o S M dla lokali mieszkalnych każdej nieruchomości odpowiednio wg art.4 ust.1-2 i 4 U o S M. [koszty eksploatacji i utrzymania nieruchomości wspólnych są różne , nie wiadomo jak różne, a pierwszego jak i drugiego nie znamy].
- brak materiałów w zakresie o których mówi art. 4 ust.4 1) p-kt 1 U o S M dla garaży w każdej wspólnej nieruchomości garażowej odpowiednio wg art.4 ust.1-2 ,3 i 4 U o S M [koszty eksploatacji i utrzymania garażowych nieruchomości wspólnych są różne , nie wiadomo jak różne , a pierwszego i drugiego nie znamy].
-brak sald stanu funduszu remontowego „BO” roku i „BZ” roku dla każdej nieruchomości oraz wyjaśnić czemu ma służyć nie podanie poniesionych kosztów przez każdą z tych nieruchomości w 2016r i jaka pozostaje do dyspozycji kwota funduszu remontowego z tego roku i z lat wcześniejszych dla każdej z tych nieruchomości od 1.01.2012r za każdy rok do 31.12.2016r.
-brak wyjaśnienia dla nowowprowadzonego określenia którego nie zna U o S M i U o W L „garaże na warunkach członkowskich „ [nas interesują odrębne ewidencje i rozliczenia przychodów i kosztów wspólnych nieruchomości garażowych i garaży odrębnej własności liczone zgodnie z zapisami naszych aktów notarialnych . Opinia biegłego rewidenta włączona do materiału na WZ ma wady prawne i merytoryczne ,została wykonana błędnie bez uwzględnienia art.4 ust.4 1) p-kt 1 i 2 U o S M w zw. z art.4 ust. 1-2,3 i 4 oraz art.29 ust.1 i 1a U o W L w zw. z art.27 ust.2 U o S M wskazanym w umowach zakupu lokali odrębnej własności dotyczący sprawowania przez MSM zarządu jak zarząd powierzony , brak rozliczenia opłat i kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomościami z podaniem ich struktury pozycjami , brak rozliczenia nienależnie pobranych opłat zaliczkowych a w tym za „co” od 2007r oraz brak rozliczenia kosztów za zużytą wodę i odprowadzone ścieki [np. błędne rozliczenie wody i ścieków za I-półrocze 2011r co wpływa też na rzetelność sprawozdania za 2016r].

Sprawozdania, a w ślad za nimi opinia biegłego rewidenta narusza zasady do przestrzegania których jest on zobowiązany:
1-legalności - tj. zgodności jego działania z obowiązującymi przepisami prawa
2-gospodarności - tj. celowego i oszczędnego dysponowania środkami na zasadach
rachunku ekonomicznego przy zapewnieniu korzyści wnoszącym opłaty
użytkownikom lokali mieszkalnych każdej nieruchomości oraz wykazywanej
należytej dbałości o właściwe zabezpieczenie majątku każdej nieruchomości.
3-rzetelności - tj. dokumentowania czynności zgodnie ze stanem rzeczywistym.
Z przedłożonych sprawozdań zarządzającej MSM i jej organów statutowych nic dla użytkownika lokalu nie wynika ,brak odrębnych ewidencji wnoszonych opłat jak i brak odrębnych rozliczeń

4/7
ponoszonych kosztów z podaniem ich struktury dla każdej nieruchomości wspólnej pozbawia nas możliwości ich kontroli zasadności wysokości kwot opłat wniesionych jak i sprawdzenia zasadności
poniesionych kosztów przez nieruchomość wspólną . Kontrola lustracyjna problemowa ze stycznia 2015r pokazała saldo „BO” i „BZ” funduszu remontowego dla każdego roku 2011, 2012, 2013 i 2014 dla nieruchomości pokazując jakie wielkości środków mają te nieruchomości zgromadzone do wykorzystania , są na ich stanie do wykorzystania, czego nie było w żadnym sprawozdaniu za 2015r i dalej niema za 2016r dla wszystkich nieruchomości w tym naszych jako ciągłość po lustracyjna, czy to można nazwać rzetelnością ? i jaki to ma związek z poprawnością prawną i właściwymi rozliczeniami ? a ponadto kwoty funduszu za 2016r podano błędnie.
W przedstawionych sprawozdaniach brak rozliczenia kosztów zużycia wody i odprowadzenia ścieków oraz kosztów „co” i wnoszonych zaliczkowych opłat za 2016r, brak podania wielkości wniesionych opłat i brak ich rozliczenia budynkami ,a dokładniej rozliczenie dla lokali za każdym licznikiem głównym w który/w które jest wyposażony każdy budynek . W tym miejscu za „Raportem… za 2016r” biegłego rewidenta str.22 należy stwierdzić że problem właściwego rozliczania zużycia wody mimo podpisania w dn.10.09.2012r z MPGK Sp zzo umów budynkami np. umowa Nr392/2012 i umowa Nr 405/2012 nadal błędnie jest rozliczana w 2016r i trwa ten proceder od 2010r czego potwierdzeniem jest :
-MZR SM w Tarnowie w „protokole z lustracji za lata 2004-2007 „ stwierdza że „umowy o dostawę wody i odprowadzenia ścieków „ nie zostały dostosowane do wymogów Ustawy z dnia 22.04.2005r-o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków –Dz.U. nr85, poz.729 –zgodnie z art.4 tejże ustawy obowiązkiem było dokonać zmian umów w terminie 12 m-cy od wejścia ustawy w życie-Zarząd MSM winien w jak najkrótszym czasie doprowadzić do zmiany warunków umownych czego Zarząd nie zrobił jak zaleciał MZR SM .
-MZR SM w Tarnowie w „ protokole z lustracji MSM w Mielcu za okres 2008 – 2010 rok przesłany za pismem L.dz. 772/ZL/2011 z dnia 27.07.2011r „ na str. 26 w p-kcie 7.2 stwierdza że „nie zrealizowano wniosku po lustracyjnego nr 2 lustracji za lata 2004-2007w oczekiwany zgodny z prawem sposób kwestionując 5% powiększenie wskazań wodomierzy lokalowych jako niezgodnie z „ Ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę art. 26 ust. 2 „ uzasadniając to, że suma obciążeń za wodę i …ścieki nie może być wyższa od ponoszonych kosztów ,wskazując że &14pkt 2 „Regulaminu zasad ustalania i rozliczania kosztów GZM MSM w Mielcu„ jest sprzeczny z unormowaniami ustawowymi [art.26 ust.2 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzenie ścieków] gdyż suma obciążeń za wodę i ścieki nie może być wyższa od ponoszonych przez właściciela lub zarządcę [MSM] na rzecz przedsiębiorstwa wodociągowego „ Stwierdzenie to wzmacnia fakt, że Spółdzielnia nie udostępniła wskazań wodomierzy głównych i wodomierzy lokatorów dla poszczególnych bloków / budynków dla właściwego wykazania rozliczeń co trwa nadal od 2004r do końca 2016r????? ten fakt wskazuje że składane „oświadczenia Zarządu „ do protokołu po lustracyjnego mijają się z prawdą co potwierdza ostatni „raport..za 2016r” biegłego rewidenta.
Sprawozdanie finansowe MSM ,sprawozdanie Zarządu MSM , raport biegłego rewidenta za 2016r nie podają ilości lokali odrębnej własności budynkami jak i nieruchomościami na dzień 31.01.2016r i na dzień 31.12.2016r ze wskazaniem czy właściciel jest członkiem MSM czy nie , to ma istotne znaczenie dla rozliczeń –należy to uzupełnić na WZ za 2016r, takiej informacji nigdy nie było ,taka informacja jest niedostępna w MSM , ten fakt podważa rzetelność raportu biegłego rewidenta za 2016r jako że ma to bezpośredni związek z poprawnością rozliczeń.
Zwracamy się aby wszystkie materiały sprawozdawcze (sprawozdania ) Spółdzielni zawierały po raz pierwszy w jej historii materiały podające dane informujące o:
1-ilości nieruchomości spółdzielczych
2-ilości nieruchomości wspólnych z lokalami odrębnej własności podając dla każdej
nieruchomości a w nich dla każdego budynku ilości , ich pow. będącą podstawą rozliczeń.
3-zaś wynik finansowy Spółdzielni należy przedstawić w układzie :
-wyniku lokali odrębnie własności i pozostałych dla każdej nieruchomości spółdzielczej i każdej
nieruchomości wspólnej,
5/7
-wyniku z pozostałej działalności Spółdzielni w każdym zakresie ,
-wyniku MSM jako sumę wyników nieruchomości spółdzielczych
i nieruchomości wspólnych oraz wyniku pozostałej działalności gospodarczej
Spółdzielni.
4- wpłaty wnoszone przez użytkowników lokali w danej nieruchomości ,ich koszty i dofinansowanie [zasilenie], dofinansowanie[zasilenie] i wydatki funduszu remontowego nieruchomościami oraz ich salda na koniec każdego roku dla każdej nieruchomości spółdzielczej i nieruchomości wspólnej za ostatnie lata 2010, 2011, 2012, 2013, 2014,2015 i 2016 r[tj. saldo BZ i BO następnego roku].

5-dla każdej nieruchomości podać wykaz mienia M S M do wspólnego korzystania przez każdą nieruchomości oraz wielkość kosztów którymi są te nieruchomości obciążane z tego tytułu w danym roku[ oraz stawki miesięczne] za 2014,2015 i 2016r.

6- Dla każdej nieruchomości podać wielkości kwot jakie zostały im dopisane z nadwyżki pochodzącej z działalności gospodarczej M S M w latach 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 [dodatkowo podać w wielkościach na m. kw. lokalu mieszkalnego wg. ilości członków MSM ] oraz innych przychodów w poz. eksploatacja ,konserwacja i fundusz remontowy.
W sprawozdaniach nie pokazano przychodu z opłat „ 2- złotowych” za p-kt świetlny w piwnicy wnoszony co miesiąc pomniejszający koszt energii oświetlenia części wspólnej każdego z budynków w każdej nieruchomości wspólnej za dany rok kalendarzowy 2016r-uzupełnić to gdyż obecnie jest to niekontrolowany przychód na eksploatacji danej nieruchomości.
Podać kwoty zasilenia funduszu remontowego każdej nieruchomości oddzielnie z nadwyżki bilansowej MSM jak i innych przychodów w każdym roku począwszy od 2010r-tego nigdy nie zrealizowano , nie pokazano mimo składanych wniosków , a jak pokazuje sprawozdanie za 2016r występują tu wcześniej wskazane duże niezrozumiałe nieprawidłowości.
W dniu 12.05.2016r zapoznając się z materiałami na WZ za 2016r aby nie marnować niepotrzebnie czasu na notatki [przepisywanie tych dokumentów ] zgłosiliśmy pracownikowi MSM nadzorującymi nasz pobyt w MSM że dla oszczędności czasu sobie i jej dokonamy notatek za pomocą cyfrowego aparatu fotograficznego jako że to jest dozwolone przepisami prawnymi , zamiast przepisywać to przez wiele godzin skrócimy nasz czas pobytu do max. godziny, co wywołało nerwowa reakcję tej osoby ,która zerwała się z siedzenia przy biurko łapiąc za skoroszyt z tymi materiałami próbując go wyrwać , aby nie zniżać się do takiego poziomu zachowania dokumenty zostały oddane.
W międzyczasie osoba ta połączyła się telefonicznie z Prezesem Zarządu informując go że chcemy dokonać w taki sposób notatek, a jak wynikało z rozmowy zaproponował on aby wezwała „policję” na co i my byliśmy zgodni oczekując że tak zrobi co nie nastąpiło ,za to pojawiła się Pani Mec. po co nie wiemy .Wykorzystując jej obecność zaproponowaliśmy aby Pani Mec. zaparowała nasze notatki w dwóch poz. zapisu –potwierdziła wielkości z zał. Nr 1,2 i 3 do sprawozdania finansowego dotyczące naszych nieruchomości czego odmówiła , dziwna sytuacja ale nikt z MSM jak wynika z naszego pisma złożonego w dniu 12 maja 2017r w sekretariacie Zarządu MSM nie chce identyfikować się z tymi materiałami .
W tej konkretnej sytuacji nastąpiło naruszenie „kk” zgodnie z art.273) U o S M z 15.12.2000r z póz. zm. co znajduje potwierdzenie w prawomocnym wyroku SO w Białymstoku VIII Wydz. Karny Odwoławczy sygnatura akt VIII K a 217/15 z dn. 15 maja 2015r [ wyrok dotyczący uregulowań zarówno art.8 U o S M jak i art.18 & 2 pkt3 ustawy Prawo Spółdzielcze] w uzasadnieniu którego czytamy : „ W tym zaś aspekcie zdecydowanie nieuprawnionym wydaje się frazeologia ograniczenie przez skarżącego (czytaj Prezesa SM) owego sformułowania wyłącznie do jego utożsamiania z czynnością osobistego przeglądania , czytania, bądź też zapoznawania się z treścią dokumentu. W pełni należy zgodzić się ze stanowiskiem Sądu I instancji , iż ów ustawowy zwrot w art. 18&2pkt3 pr. spółdz. należy zwłaszcza uwzględniając aspekt ochrony interesów i pozycji członka spółdzielni interpretować „szeroko”. Aktualnie w dobie rozpowszechnionej ery fotografii cyfrowej,

6/7
czy też cyfrowych telefonów komórkowych ,bądź innych urządzeń mobilnych , elektroniczne uwiecznianie dokumentów nie stanowi już żadnego problemu. Prawo wglądu do dokumentów
należy rozumieć zatem także , jako prawo do sporządzania z nich notatek , czy też ich fotografowanie we własnym zakresie i rzecz jasna na własny koszt. Z pewnością takie interpretowanie pojęcia „ zaznajamiania się „ jest o wiele mniej uciążliwe dla samej spółdzielni , jak i jej członków , którzy mają możliwość spokojnego , a przy tym znacznie zredukowanego czasowo utrwalenia interesujących ich dokumentów . Takie rozumowanie pojęcia „wglądu do dokumentów „ jest ponadto zgodne z celem w/w przepisu , mającego zapewnić możliwie szeroki i swobodny dostęp do dokumentacji umożliwiającej realną , a nie wyłącznie formalną kontrolę działań władz spółdzielni. ….. Takie właśnie szerokie postrzeganie pojęcia zakresu (formy) wglądu w dokumentację spółdzielni wydaje się leżeć również w interesie samej spółdzielni.”
W/w prawomocny wyrok i to z 2015r jednoznacznie potwierdza że zarządzająca MSM w osobie jej Prezesa w tej sytuacji działa z naruszeniem przepisów „KK” .
Sposób przygotowania materiałów na WZ jak i postępowania Zarządu MSM w Mielcu jest nie do zaakceptowania .
Oczekujemy przed WZ odpowiedzi ze strony każdego za adresatów co wynika z ich funkcji kontrolno-nadzorczych , w tej sytuacji przy takich brakach i błędach sprawozdań przeprowadzenie tego WZ niema żadnego sensu , strata czasu kiedy się uwzględni że jest dzień roboczy , aby wziąć w nim udział można to zrobić tylko w ramach urlopu z pracy, albo bezpłatnej dniówki.
Należy w końcu zrozumieć że nie zawsze cel uświęca środki.
Z uwagi na dziwne metody numeracji aneksów do regulaminów [ co było sygnalizowane Zarządowi MSM w okresach poprzednich przy zmianie metody tej numeracji tj. braku zachowania ciągłości i braku możliwości kontroli że takie zmiany miały miejsce] obowiązujących aneksów w MSM i samych regulaminów obowiązujących w MSM wskazujemy że każde sprawozdanie finansowe czy też sprawozdanie z działalności MSM za dany rok powinno zawierać wykaz wszystkich obowiązujących regulaminów i aneksów do nich na 31 grudnia każdego roku, wszystkie podjęte uchwały RN MSM , wszystkie uchwały i zarządzenia Zarządu ,oraz wnosimy o uzupełnienie sprawozdania za 2016r.
„Raport… biegłego rewidenta za 2016r „ na str.15 powołuje się na „Regulamin określający zasady ustalania i rozliczania kosztów energii cieplnej oraz opłat z użytkownikami lokali w MSM w Mielcu –uchwała RN MSM w Mielcu Nr 85/2016 z dn.16.12.2016r” o którym nikt nie słyszał i nikt go nie widział po 16.12.2016r do dnia 12 maja 2017r. MSM jak i jej pracownika ds. samorządowych zapewniali nas wcześniej że niebyło innych regulaminów których byśmy nie otrzymali , co też usłyszeliśmy od tego pracownika w dniu 12 maja 2017r, zatem :
-po pierwsze : dlaczego takich dokumentów MSM w chwili wprowadzenia jako obowiązujące nie ogłasza na swojej stronie internetowej którą posiada, lub w inny sposób aby takie informacje kosztowo-rozliczeniowe dotarły do zainteresowanych we właściwym czasie , jest to ukrywanie przed płatnikiem tak ważnych dokumentów,
-jeśli powołuje się na ten dokument biegły rewident to oznacza iż miały miejsca rozliczenia w 2016r „co” wg tego dokumentu, czas jego wydania świadczy o działaniu wstecz co jest niedopuszczalne.
- jeśli przywołuje ten dokument biegły rewident w swoim „Raporcie….” Z tej daty to powinien on być dostępny łącznie ze sprawozdaniami,
-w dniu 12 maja 2017r miała kolejna dziwna sytuacja kiedy zwróciliśmy o w/w „regulamin” usłyszeliśmy że jeśli chcemy mieć do niego dostęp to należy złożyć pismo do Zarządu ? jak w takiej sytuacji ma wyglądać kontrola sprawozdania na WZ ????
Sprawozdanie finansowe i pozostałe sprawozdania organów statutowych MSM w Mielcu oraz „Raport…za 2016r” biegłego rewidenta pomijają obowiązujące przepisy „Regulaminu w sprawie tworzenia i gospodarowania funduszami oraz zasad gospodarki finansowej MSM w Mielcu” wprowadzony uchwała RN MSM Nr55/2015 z dnia 16.10.2015r który między innymi w &7 p-kt 6 stanowi „Fundusz wkładów zaliczkowych „ który powstaje z wpłat dokonanych przez CZŁONKÓW OCZEKUJĄCYCH .. „ co nie jest przestrzegane w MSM a czego nie zauważa biegły . Jest to ważne gdyż te osoby jako tzw. członkowie oczekujący nie dopełniając tego obowiązku nie nabyli praw

7/7
członkowskich , nie ustalono z nimi terminu otrzymania mieszkania w najbliższym terminie oddania najbliższej inwestycji do użytku a zatem nie nabyli czynnego prawa do głosowania w podejmowaniu
uchwał przez WZ , co trwa jak nam wiadomo od 2010r w każdym roku, co czyni te uchwały z litery prawa nieważnymi , a tym bardziej staje się to ważne z dniem 10 luty 2015r obowiązywania wyroku TK z dnia 5 lutego 2016r sygn . akt K60/13, dlaczego tak istotnych spraw unika biegły rewident , jak przed rewidentem czyni takie uniki Zarząd MSM w Mielcu.

Otrzymują :
-każdy z adresatów
-od adresatów zamiejscowych otrzymujący ten dokument drogą e-mailową oczekujemy odwrotnego potwierdzenia otrzymania tego dokumentu.

-a/a

Podpisali :

 

 

Zobacz nasze profile:    YOUTUBE      FACEBOOK    TWITTER     INSTAGRAM

 

 PROMOWANE LINKI!   Mielec Reklama  |   Hotel Mielec  |   Fitness Mielec  |   Mielec Pizza  |   Mielec Biżuteria Modowa 

 

 

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację REGULAMINU KORZYSTAMY Z COOKIES Copyright HEJGRUPA sp. z.o.o. 2007-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone Realizacja: ideo Powered by: CMS Edito
PORTAL HEJ.MIELEC.PL JEST ZAREJESTROWANYM TYTUŁEM PRASOWYM!