REKLAMA
     
REKLAMA

 

Menu

Dodaj INFO

Pisz, fotografuj, nagrywaj! I wysyłaj informacje do portalu! 

ZOBACZ JAK MOŻESZ TO ZROBIĆ

 

 

 

 

 

 

 

 

REKLAMA

 

 

 

Wydarzenia



Wyprodukowany w Mielcu przed kilkoma laty prototyp samochodu elektrycznego wciąż jest niewykorzystany na większą skalę. Przedstawiciele Mieleckiej Agencji Rozwoju Regionalnego MARR S.A. chcieliby to zmienić  - szczególnie w kontekście zapowiedzi ministra rozwoju Mateusza Morawieckiego, który chce w Polsce do 2025 roku pojawił się milion samochodów elektrycznych.

ELV001 to prototyp samochodu elektrycznego, który w całości powstał dzięki pracy polskich konstruktorów i wykonawców. Pojazd ma dwa zsynchronizowane silniki elektryczne napędzające przednie koła. Porusza się z prędkością maksymalną 110 km/h. Po naładowaniu baterii może przejechać do 150 km. Ładowanie baterii trwa około 6 godzin.

To trzydrzwiowa konstrukcja z bagażnikiem o pojemności 310 litrów i ładownością na poziomie 525 kg. Pojazd jest czteroosobowy. Co jednak najważniejsze, koszt przejechania 100 km to około 4 zł.

Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego MARR S.A., która jest właścicielem praw do tego pojazdu, od lat zabiega, aby projekt nie skończył się na zbudowaniu prototypu. Od 2011 r. czyniono zabiegi, które miały doprowadzić do komercjalizacji projektu. Chodziło o to, aby ktoś przejął dokumentację projektowo-konstrukcyjną i zbudował seryjnie produkowane auto elektryczne.

Czytaj dalej pod reklamą ↓

 

 


- Najtrudniej jest jednak przejść od prototypu do seryjnej produkcji. Jeśli budowa tego auta w całości pochłonęła 8 milionów zł to skomercjalizowanie go, przejście do produkcji, uzyskanie homologacji, to już setki milionów, a może i miliardy złotych. To na pewno najtrudniejszy moment – przejście od prototypu do komercjalizacji – mówi Józef Twardowski, prezes MARR S.A.

Twardowski podkreśla, że mimo iż od produkcji ELV001 minęło praktycznie siedem lat, wciąż jest to jedyny pojazd elektryczny w pełni zbudowany przez Polaków – mielczan. – Są próby polskich, ale najczęściej zagranicznych firm budowania w Polsce samochodów elektrycznych, natomiast prototypu wciąż nikt nie ma – mówi. 

Czy jest jeszcze szansa na wykorzystanie ELV001?


Zdaniem Józefa Twardowskiego wciąż są szanse, by powstanie ELV001 nie poszło na marne. Polski rząd sporo mówi o elektromobilności – to jeden z priorytetów działań gospodarczych. W tym celu powołano spółkę ElectroMobility Poland S.A., której celem jest wybudowanie polskiego samochodu elektrycznego wraz z całą siecią infrastruktury. Spółka ta w marcu br. ogłosiła konkurs na karoserię takiego samochodu. Był tam jednak zapis, który uniemożliwił zgłoszenie mieleckiego samochodu – pojazd konkursowy nie mógł być wcześniej prezentowany opinii publicznej.  ELV001 był już prezentowany wielokrotnie na najrozmaitszych imprezach w przeciągu ostatnich siedmiu lat.



- W marcu wysłaliśmy pismo do ministra energii z informacją, że mamy taki samochód i chcielibyśmy ją przekazać spółce, która chce budować polski samochód elektryczny. Niestety do dzisiaj nikt się do nas nie odezwał – skomentował Twardowski.

- Chciałbym zaprosić przedstawicieli polskiego rządu i spółki ElectroMobility Poland S.A. do Mielca. Mamy tutaj prototyp samochodu elektrycznego i dokumentację projektowo-produkcyjną. Chcemy włączyć ten samochód do polskiego projektu budowy samochodu elektrycznego. Chcemy przekazać nasze doświadczenie, by przysłużyło się tej idei – dodał.

ks

 

Komentarze
dodaj komentarz
  • (2017-10-17 19:14:04) andrew30

    @Wieśniak

    Mości Pan uważa że nie myśli Pan globalnie. Myśli Pan niestety, /niezależnie od Pana wieku/ tak jak kiedyś w gospodarce planowej- socjalistycznej. W przemyśle samochodowym obowiązują zasady rynku światowego. Nie polecenie Morawieckiego będzie decydowało czy Ukrainiec czy Rumun kupi polskiego rupiecia. To niestety straszny rupieć. Prototyp zresztą można zrobić niezły, ale miarą jest zdolność wyprodukowania dużej serii i zbytu tego produktu. Dużej serii ? Tak bo tylko taka może być ekonomicznie uzasadniona. Mości Pan przypomina że ciągle jeszcze jesteśmy ogniwem gospodarki światowej, jak tę pozycję stracimy będzie jużcałkiem źle.

  • (2017-10-16 19:27:46) ORMOMIELEC

    Bzdura to mało

    Już kilka dużych ban wylupali Z tego autka . Potem legalnie wszystko zdechło a teraz zwietrzyli temat żeby znowu legalnie coś zloic. Naród jest głupi i ciemny i wierzy w jakieś bzdury elektryczne z Mielca to tak jak z tym lotniskiem cargo . Ładują dzień i noc ale ludzi w balona . .

  • (2017-10-16 15:08:17) Wieśniak

    A dlaczego mosci Pan uważa że taki samochód nie będzie się sprzedawał? Wymienione samochody sa na rynek Zachodni a i tak w Polsce można je spotkać (w Krakowie widziałem przynajmniej trzy Tesle, w Debicy jeden Leaf, w Rzeszowie conajmniej dwa i3). Samochod na rynek wschodnio-europejski i jazda.

  • (2017-10-14 19:26:40) andrew30

    Bzdury

    Co za bzdury opowiadacie. Gdzie Tesla, Nissan i BMW a gdzie polskie samochodowe zadupie, gdzie kapitał i nauka dla takich przedsięwzięć. Przestańcie ludziom mącić w głowach. Ten pomysł polskiego samochodu który się będzie sprzedawał na ogólnym rynku samochodowym jest czystej wody idiotyzmem, i ci goście co się fotografują z tym prototypem to wiedzą. No, ale bajer polityczny jest w modzie.

  • (2017-10-13 09:08:31) Wieśniak

    Tesla sie sprzedaje, Nissan Leaf sie sprzedaje, BMW i3 sie sprzedaje, Renault Zoe sie sprzedaje. Komuś w Polsce się niechce i co zrobisz?

  • (2017-10-12 20:31:55) RAFAŁM

    ...

    http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samochody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-polski-samochod-elektryczny-istnieje-i-to-od-6-lat,nId,2451762

  • (2017-10-12 18:22:46) awz8

    Śmierdząca sprawa z min. Tchórzewskim w tle

    "W marcu wysłaliśmy pismo do ministerstwa energii czyli do ministra Tchórzewskiego" - który usilnie zabiega od dłuższego czasu żeby fabryka samochodu elektrycznego powstała na dalekim zadupiu bez zaplecza dostawczego w mateczniku pana Tchórzewskiego w Siedlcach. Podobno ma powstać w ramach ofsetu za elektrownię atomową. Pytam się co od marca robił pan Ortyl i kilkunastu posłów pis z Podkarpacia. Wychodzi kolejny raz na to że pan Kaczyński traktuje wyborców pis na Podkarpaciu jak głupkowate maszynki do głosowania. Sprawa lekko cuchnie niestety

Zapoznaj się z regulaminem portalu hej.mielec.pl. Poznaj swoje prawa i obowiązki.
Sprawdź zasady publikowania komentarzy, postów na forum. Dowiedz się jak zgłaszać wnioski i uwagi.
CZYTAJ WIĘCEJ – REGULAMIN PORTALU HEJ.MIELEC.PL!
 

 




Facebook

 


REKLAMA

 

 

REKLAMA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalendarium

Grudzień

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
        01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Newsletter

Chcesz byś powiadamiany o nowościach w serwisie? Zapisz się na nasz newsletter.

Ankieta

 

 

Zobacz nasze profile:    YOUTUBE      FACEBOOK    TWITTER     INSTAGRAM

 

 PROMOWANE LINKI!   Mielec Reklama  |   Hotel Mielec  |   Fitness Mielec  |   Mielec Pizza  |   Mielec Biżuteria Modowa 

 

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację REGULAMINU KORZYSTAMY Z COOKIES Copyright HEJGRUPA sp. z.o.o. 2007-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone Realizacja: ideo Powered by: CMS Edito
PORTAL HEJ.MIELEC.PL JEST ZAREJESTROWANYM TYTUŁEM PRASOWYM!