REKLAMA
     
REKLAMA

 

ZASADY

Zapoznaj się z regulaminem portalu hej.mielec.pl. Poznaj swoje prawa i obowiązki.
Sprawdź zasady publikowania komentarzy, postów na forum. Dowiedz się jak zgłaszać wnioski i uwagi.
CZYTAJ WIĘCEJ – REGULAMIN PORTALU HEJ.MIELEC.PL!
 

 

 

 

Dodaj INFO

 

Pisz, fotografuj, nagrywaj! I wysyłaj informacje do portalu! 

ZOBACZ JAK MOŻESZ TO ZROBIĆ

 

 

 

 

W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi informacjami.

Forum

Autor Wiadomość
dp68 (2 wiadomości)
(83.12.105.XXX)
Cytuj
Dodano: 12-11-2009 13:36:19
W dyskusji na temat kolei należałoby rozdzielić dwie sprawy. Jedna dotyczy pociągów pasażerskich druga szynobusa.
W mojej ocenie szynobus mógłby służyć z powodzeniem jako alternatywa dla MKS lub uzupełnienie połączeń MKS. Szynobus w takim wydaniu w jakim jeździł nie miał racji bytu gdyż nikomu nie służył. Ja mieszkam w Chorzelowie dla mnie jak i wielu innych mieszkańców szynobus puszczony między kursami MKS lub PKS których jest bardzo mało byłby doskonałym rozwiązaniem aczkolwiek pod jednym warunkiem. Trzeba by zbudować przystanki. Jeżeli ja miałbym iść na stacje w Chorzelowie to taką samą odległość lub bliżej mam do Mielca na piechotę kompletny bezsens. Gdyby jednak od Padwi do Mielca i z Mielca do Tuszymy czy dalej stworzyć kilkanaście przystanków dla szynobusu to takie rozwiązanie ma sens. Jest jeszczejeden chyba najważniejszy warunek musiałobu komuś na tym zależeć. Na pewno nie są to władze PKP które umyślnie i z premedytacją dokonały zniszcenia połączenia kolejowego w Mielcu. Pamiętam jak pociągiem z Katowic przyjechałem do Dębicy około 23.00 i nie miałem się czym dostać do Mielcaa szynobus odjechał pusty pół godziny wcześniej. Nikt mnie nie przekona, że nie było to świadome działanie PKP aby połączenie to uczynić na siłę nie rentownym tylko po to by je z likwidować. Jeżeli nie będzie dobrej woli ze strony PKP a na razie żadne czyny o dobrej woli nie świadczą to dyskusja o połączeniu kolejowym w Mielcu jest fantazją wartą twórczości Stanisława Lema
1532631045.png
miastowy (33 wiadomości)
Skąd: RMIelec

(195.62.65.XXX)
Cytuj
Dodano: 13-11-2009 17:02:19
Nie wydaje mi się, żeby Chorzelów generował takie potoki pasażerskie żeby opłacało się puścić szynobus. Ale skoro autobusów za mało, to łatwiej postarać się o dodatkowe kursy szóstki.
1381593518.jpg
przemek (80 wiadomości)
(80.244.135.XXX)
Cytuj
Dodano: 18-11-2009 03:45:54
Wypowiedź przedstawiciela zespołu serwisu podkarpackakolej.net nadesłana do redakcji portalu:

Moim zdaniem należy się zastanowić, dlaczego przez ostatnie 10 lat spółka zarządzająca infrastrukturą kolejową PKP PLK nie dokonywała jakichkolwiek napraw torowiska na linii Dębica - Mielec. Wiele wskazuje na to, że linia, na której wciąż odbywa sie ruch towarowy i jeszcze do niedawna funkcjonował ruch dalekobieżny, została pozostawiona celowo bez napraw bieżących i skazana na powolną śmierć techniczną. Aby odwrócić tą tendencję, konieczne jest współdziałanie samorządu lokalnego i wojewódzkiego w celu stworzenia lobby wspierającego działania w na rzecz pozyskania środków na konieczny remont linii.

Tylko zdecydowana poprawa stanu torowiska, a co za tym idzie dopuszczalnej prędkości pociągów ma szanse przywrócić znaczenie przechodzącej przez Mielec linii kolejowej jako najkrótszego i najszybszego połączenia pomiędzy Śląskiem, Krakowem i dużymi ośrodkami wschodniej Polski, takimi jak Lublin, Zamość i Stalowa Wola. Pierwszym i podstawowym działaniem, jakie należy podjąć, jest opracowanie studium wykonalności modernizacji linii, które da odpowiedź na pytania dotyczące zakresu modernizacji, a co za tym idzie pozwoli na realne oszacowanie kosztów modernizacji. Przypuszczam, że sugerowane koszty przez przedstawicieli PKP w wypowiedziach medialnych są znacznie zawyżone i mają na celu zniechęcenie samorządu do podjęcia działań inwestycyjnych. Poza tym, posiadanie dokumentu „studium wykonalności” jest wymagane podczas starania sie o środki unijne i inne środki pomocowe. Co jakiś czas ogłaszane są nabory wniosków o dotacje z różnych puli środków pomocowych, np. na rozwój Polski wschodniej.

Dlatego z wyprzedzeniem trzeba podjąć współpracę z PKP PLK w celu wspólnego opracowania wniosku, a gdy zostanie ogłoszony kolejny nabór wniosków, zostanie on niezwłocznie złożony. Media publiczne często informują, że różne wnioski o środki na kluczowe inwestycje w regionie są odrzucane z powodów formalnych i jest wtedy szansa na uruchomienie projektów z list rezerwowych, aby wykorzystać środki unijne w terminie.

Wspomniałem także o kwestii założeń technicznych dla planowanej modernizacji. Dzisiaj, na większości linii kolejowych standardem jest uzyskiwanie przez pociągi pasażerskie prędkości 120 km/h i dostosowanie linii Mielec - Tarnobrzeg do takiej prędkości byłoby optymalne. Jednak trzeba także realnie ocenić możliwości finansowe kolei i samorządu, jak również pewne uwarunkowania techniczne. Obecne parametry geometryczne linii Dębica - Tarnobrzeg pozwalają, po remoncie torowiska, na osiągnięcie prędkości maksymalnej 90 km/h.

Każdy projekt zwiększenia tej prędkości pociąga za sobą znacznie koszty dotyczące zmiany geometrii łuków, a nawet wykupu nowych terenów i korekty przebiegu linii. Dlatego. biorąc pod uwagę fakt, że linia Dębica - Tarnobrzeg nie znajduje sie w obrębie głównych europejskich korytarzy transportowych i co za tym idzie, nie ma zapewnionego finansowania na odpowiednio wysokim poziomie, należy dążyć do przywrócenia właśnie obecnej prędkości konstrukcyjnej 90 km/h, lub też do zwiększenia jej do 100 km/h niewielkim nakładem środków. Linia pomiędzy Dębicą Towarową a Chmielowem jest niezelektryfikowana, a istniejący tabor spalinowy do ruchu dalekobieżnego w praktyce nie osiąga prędkości większych niż 100 km/h, natomiast w ruchu lokalnym zagęszczenie przystanków i tak nie pozwoli rozpędzić się szynobusom do większych prędkości, dlatego też wydatkowanie środków na zwiększenie prędkości powyżej 90/100 km/h uważam za niecelowe.
hubert (2 wiadomości)
(84.10.112.XXX)
Cytuj
Dodano: 30-06-2010 14:36:40
no i o czym ta dyskusja... jeszcze w latach 90-tych, pan prezydent mielca na spotkaniach samorządowych nt. kolei uparcie powtarzał, że kolej to mu tylko dzieli miasto na pół... doprowadził do rozjechania a potem remontu drogi z mielca do Woli Baranowskiej przez TIRY z drewnem, ciekawe jaki miał w tym interes, może lobby samochodowe?
zawira (24 wiadomości)
(89.231.158.XXX)
Cytuj
Dodano: 31-01-2017 17:09:35
coś w tym jest
leicester21 (6 wiadomości)
(83.29.154.XXX)
Cytuj
Dodano: 13-02-2018 14:22:37
Uważam, że pkp powinna uruchomić więcej kursów, jeśli ludzie tego potrzebują. Dobrze byłoby napisać petycje.

 

 

Zobacz nasze profile:    YOUTUBE      FACEBOOK    TWITTER     INSTAGRAM

 

 PROMOWANE LINKI!   Mielec Reklama  |   Hotel Mielec  |   Fitness Mielec  |   Mielec Pizza  |   Regeneracja Mielec 

 

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację REGULAMINU KORZYSTAMY Z COOKIESCopyright HEJGRUPA sp. z.o.o. 2007-2018Wszystkie prawa zastrzeżoneRealizacja: ideo Powered by: CMS Edito WYDAWCA portalu: HejGrupa - 39-300 Mielec, ul. Szafera 33Redakcja: info@hej.mielec.pl Biuro: biuro@hejgrupa.plRegulamin portalu: https://www.hej.mielec.pl/portal/politykaREKLAMA: https://www.hej.mielec.pl/reklama
PORTAL HEJ.MIELEC.PL JEST ZAREJESTROWANYM TYTUŁEM PRASOWYM!